honar-admin

فیلم سینمایی «منصور» وجه مکتبی ارتش را به تصویر کشید

یک کارشناس سینما معتقد است: فیلم سینمایی «منصور» وجه مکتبی، جهادی، انقلابی و مردمی ارتش را با اشاره ای به دوران دفاع مقدس به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، سعید الهی کارشناس سینما و رسانه درباره فیلم سینمایی «منصور» جدیدترین ساخته سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت: نیروهای مسلح پشتوانه اصلی مردم و حاکمیت در عرصه دفاع از امنیت کشور، سازندگی، بحران ها و بلایای طبیعی هستند و بدیهی ست که سینما نمی تواند در بازنمایی خدمات و رشادت های آنان بی تفاوت باشد.

وی افزود: تولید آثار ارزشمندی همچون فیلم «منصور» از جمله اقدامات مغفول مانده این سالهاست که امکان آشنایی آحاد مردم به ویژه نسل جوان کشور را با شخصیت یک فرمانده ارشد نظامی به زیبایی فراهم کرده و باید مشارکت سازمان اوج متعلق به نهاد سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در تولید این فیلم را به عنوان یک اقدام راهبردی تحسین کرد.

الهی خاطرنشان ساخت: شهید ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش از جمله کسانی بودند که به گواه بسیاری از همرزمان و امرای ارتش نگاه نافذ و عمیقی به توسعه و اقتدارکشور در مقطعی مانند جنگ تحمیلی داشتند که این میتواند الگویی برای جوانان این سرزمین در بخش های مختلف کشور باشد.

وی با اشاره به ساختار سینمایی فیلم منصور تصریح کرد: البته فیلم به لحاظ فیلمنامه و استفاده از عناصر درام در متن می توانست از مولفه های سیینمایی بهره بیشتری ببرد تا اثر از جذابیت بیشتری برای همه طیف ها برخوردار شود لیکن با این وجود در نیمه دوم فیلم، وجود تعلیق های مناسب و فراز و نشیب های متنی، خلا مذکور را تامین کرد بگونه ای که مخاطب در سکانس پایانی به شدت با بازیگران فیلم همراه می شود.

 

 

الهی گفت: «منصور» میتواند در سینمای استراتژیک مورد ارزیابی قرار گیرد و درباره استمرار تولید این دسته از فیلم ها به عنوان یک نیاز اجتماعی و فرهنگی برای جامعه رو به جلوی ایران اسلامی، بحث های مفصلی در دستگاههای دولتی به ویژه نهادهای نظامی و انتظامی انجام شود.

این کارشناس فرهنگی با تاکید بر بهره گیری بیشتر از خلاقیت نسل جوان فیلمساز در ارائه حقایق مربوط به شهدا و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شاید بنا بر سکوت و یا گهگاه تحریف تاریخی، تصویری از شهدا و روزهای جنگ تحمیلی برای مردم نمایش داده می شود که تطابقی با واقعیات ندارد و این ظلمی آشکار به انقلاب اسلامی ست.

وی توضیح داد: مصداق این حرف تصویر مردمی و متواضع و در عین قاعده مند، منظم، فکور و برنامه ریز از شهید ستاری به عنوان یک فرمانده عالیرتبه ارتشی ذیل مکتب اسلامی و اندیشه های امام راحل در فیلم «منصور» است که شاید باورش برای مخاطبی که از ارتش فقط رفتار خشک و شرکت در برنامه های تشریفاتی را در سینما دیده است تا حدودی سخت باشد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.