مدیر سایت
محمد تقی عزیزیان؛ نویسنده و شاعر مطرح لرستانی

گفتگوی شاعر و نویسنده لرستانی

رویای قطعه قطعه کردن پیکر واحد کشورمان را به هیچ گروهک، حزب، گماشته و نوکری نمی دهیم

ایران یکپارچه، همدل و متحد، رنگین کمانی از فرهنگ، آیین و سنن است که بهره مندی از این تابلو زیبا، مستلزم سعه ی صدر و پذیرفتن تفاوت ها و شباهت هاست.

نویسنده و شاعر مطرح لرستانی گفت: ایران یکپارچه، همدل و متحد، رنگین کمانی از فرهنگ، آیین و سنن است که بهره مندی از این تابلو زیبا، مستلزم سعه ی صدر و پذیرفتن تفاوت ها و شباهت هاست.
محمد تقی عزیزیان ؛با اشاره به اینکه تعریف مطالبه و احترام به علایق و حضور مردم و صیانت از حقوق مدنی جامعه و اقشار در سطوح مختلف، از وظایف حکومت هاست ،افزود: وقتی مطالبه در بستر اسلامی و در بافت جمهوری که مبتنی بر رافت و دمکراسی است، این حساسیت بیشتر و دقیق تر خواهد شد، اما دریافت حقوق اجتماعی از سمت مردم و جامعه، یک اصل مشخص است که باید در مختصات معین مطالبه گردد.
شاعر و نویسنده لرستانی اظهار داشت: در مقابل ، شیوه های مطالبه و ایجاد کرسی ها و فضاهای مطالبه گری نیز یک دوگانه ضروری است که برای شرایط خاص، می بایست فراهم شود.
نویسنده کتاب "گل‌ها همه داوودی‌اند" تصریح کرد: در نهایت با وضع قانونی مشخص و ایجاد بستری برای نقد، اعتراض و مطالبه، زمینه ی بروز و ظهور هرگونه اغتشاش، عناد و براندازی برچیده خواهد شد؛ وگرنه در بستری که قانون و فضایی برای عرضه مطالبات وجود ندارد، هرگونه تحرک، آشوب و اغتشاش، بستر را برای معاندین فراهم می کند و در نتیجه دگردیسی موضوع مطالبه، پیکان هدایت مطالبه گر را به سمت و سوی دیگری می کشاند.
این متخصص ادبیات پایداری بیان داشت: ایران یکپارچه، همدل و متحد، رنگین کمانی از فرهنگ، آیین و سنن است که بهره مندی از این تابلو زیبا، مستلزم سعه ی صدر و پذیرفتن تفاوت ها و شباهت هاست.
وی اظهار کرد: ما ایرانیان در دو اقلیم جغرافیایی و معنوی، هموطن هستیم؛ یعنی هم نقشه و موطن مشترک داریم و هم دین و اعتقاد یکسان، ضمن پذیرفتن حق پاسخگویی و پیگیری حقوق مسلم اقشار جامعه در سن، جنس و قشر و صنف مختلف، برائت خود را از بیگانگان در هر دو اقلیم جغرافیا و معنویت اعلام می داریم.
عزیزیان تصریح کرد: رویای قطعه قطعه کردن پیکر واحد کشورمان را به هیچ شخص خارجی، گروهک، حزب، گماشته، نوکر، کشور، سرزمین، نخست وزیر و هر عنوان دیگری نمی دهیم و با صلابت اعلام می داریم تا آخر پای دین و وطن خویش می مانیم و یک صدا می گوییم:اگر سر به سر تن به کشتن دهیم ؛از آن که کشور به دشمن دهیم.

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.