خراسان رضوی

همایش بزرگ "سنگر سازان بی سنگر" در شهرستان تایباد برگزار شد

همایش بزرگ سنگر سازان بی سنگر با حضور پیشکسوتان، مسوولین محلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و فرماندار تایباد، امامان جمعه تشیع وتسنن تایباد، روسا و موسین جهاد سازندگی، از اول انقلاب تا امسال، در محل تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری مفاخر تایباد، با اقامه نماز جماعت در جوار گلزار شهدای گمنام آغاز شد .

در این همایش بزرگ، حجه الاسلام آماده، امام جمعه موقت تایباد از مدیر جهاد کشاورزی تایباد، بواسطه ابتکار خوب برگزاری این همایش ارزشی در روزهای پایانی هفته دفاع مقدس ، که با دعوت پیشکسوتان و سنگر سازان بی سنگر انجام شده است ، تقدیر نمود وگفت : چه خوب است که همه ادارات چنین گردهمایی هایی هر سال یک بار داشته باشند تا نیروهای پیشکسوت همدیگر را زیارت وملاقات کنند .

در ادامه، مهدی دونده فرماندار تایباد، ابتکار دعوت از مدیران جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی را به مناسبت ایام پایانی هفته دفاع حرکتی انقلابی دانست و گفت : مباحث تخصصی مطرح شده توسط موسسین جهاد سازندگی، انتقال تجارب خوب و جهادی را به نسل جدید مدیران می تواند منتقل نماید و مدیران جدید، می تواند از این الگو ها استفاده نمایند.

سپس، دکتر قنبری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، با اشاره به ضرورت احیای مدیریت جهادی در پیشبرد اهداف نظام گفت : حل مشکلات اقتصادی و اشتغال، نیاز به حمایت مردمی ومدیریت جهادی از نوع مدیریت انقلابی دارد .دکتر قنبری مشکل کشور را مشکل مدیریتی دانست و گفت : اگر درست مدیریت شود همه مشکلات موجود، در استان و کشور قابل حل است .

وی، بسیج، امکانات و اراده قوی را حلال مشکلات امروز جامعه دانست و گفت :امروز یکی از مشکلات روز جامعه، هدر رفت منابع است که باید از ان جلوگیری شود‌. باید با مدیریت جهادی جلوی هدر رفت منابع را بگیریم و زنجیره تولید را کامل کنیم .

در این همایش، پیشکسوت جهادی، حاج رضا صبوری، اولین رییس و موسس جهاد سازندگی تایباد، در جمع مسوولین محلی و سنگر سازان گفت : جهاد سازندگی را با دست خالی و با اراده قوی و به رهبری امام شروع کردیم. کارهایی که به ظاهر نشدنی بود را با بسیج امکانات و توکل برخدا و کار شبانه روزی ، شدنی کردیم. وی به ساخت سد شهید دهقان در تایباد اشاره کرد وگفت : ساخت این سد با کمبود امکانات آن زمان، که زمینه جلوگیری از هدر رفت هزاران مترمکعب رواناب از کشور را داشت کار مهم دانست و گفت :
این سد که توان ذخیره سازی روان آب ها را دارد، پس از ۴۰سال از زمان ساخت، هنوز برای مردم منطقه و قنوات روستاهای زیر دست سد مفید فایده است.
وی به راه سازی، برق رسانی، بهداشت روستایی، کارهای بزرگ و زیر بنایی، اصلاح نژاد دام و اشتعال روستاییان اشاره کرد و گفت :اگر مدیریت جهادی و تفکر جهادی در ادارات دولتی حاکم باشد امروز در تایباد بیکاری نباید وجود داشته باشد .
مهندس بذری از دیگر پیشکسوت و از مدیران جهاد اسبق و اولیه تایباد در این همایش گفت:
جهاد و جهادگران در روستاها ودر زمان جنگ خدمات ماندگاری انجام داده اند. امروز روستاها که محل تولید واشتعال است، مدیریت واحدی ندارد و زمینه مهاجرت روستاییان به شهر بواسطه بی مدیریتی انجام می شود. لذا لاز م است برای روستا مدیریت واحد داشته باشیم .
وی افزود : در اول انقلاب صفرتا ۱۰۰ کار روستا با جهاد سازندگی بود و مهاجرت از شهر به روستاها را شاهد بودیم . امروز روستا ها زیرساخت دارند. چون پیوندی بین تولید وبازار نیست، روستاییان بیکار و محصولشان روی دستشان مانده است .

لازم به ذکر است ، در این همایش که با هدف ثبت وصبط تجارب مدیران جهادی در تایباد انجام شد ، مباحث کارشناسی موثری مطر ح گردید.

در ادامه این مراسم، هنرمندان عضو شرکت تعاونی هنرمندان نسیم شرق تایباد، انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد و کانون بسیج هنرمندان به اجرای برنامه های فرهنگی هنری و اجرای نمایش " سنگرسازان بی سنگر " با موضوع دفاع مقدس و با محوریت جهاد کشاورزی پرداختند.

نمایش دو ویدیوکلیپ" سنگرسازان بی سنگر" که روایت کارمندان جهاد درگذشته، بود و کلیپ "خدمت شما عرض کنم ..." یک مصاحبه ترکیبی از چند جهادی بازنشسته با نقل خاطرات، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این همایش که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر پیشکسوت جهادی برگزار شد، رییس کانون پیشکسوتان بسیج تودیع گردید و رییس جدید بسیج پیشکسوتان تایباد به حاضران معرفی شد.


ارسالی: ویدا حنفی

روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.