خراسان رضوی

نشست جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان انجمن های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان با مسئولین کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد برگزار شد

نشست هم اندیشی و پیگیری مشکلات جامعه فرهنگی و هنری مشهد مقدس با اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، مسئولین و اعضای انجمن های هنری، ادبی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی برگزار گردید.

 1 2        

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، نشست هم اندیشی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری و پیگیری مشکلات و معضلات هنرمندان شهر مشهد در خانه هنرمندان شهرداری مشهد مقدس در روز چهارشنبه ۲ شهریور ماه سال جاری برگزار گردید و هنرمندان نسبت به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در جهت رفع معضلات و افزایش همدلی در بین هنرمندان، مسئولین و مردم پرداختند.

سرهنگ رجبی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در این نشست عنوان کرد: در جلساتی که با جامعه هنری داشتیم، موارد و خواسته‌های زیادی مطرح شده است که به صورت کلی از دیدگاه سازمانی بسیج هنرمندان، ظرفیت بسیار خوبی در این سازمان وجود دارد که در قالب ۱۰ انجمن هنری آمادگی استقبال از همه هنرمندان استان را داریم و هیچ فیلتر خاصی برای هنرمندان نداریم و در خدمت همه هنرمندان با سلیقه‌های مختلف هستیم.

سرهنگ رجبی افزود: دو مورد همکاری در زمینه هنرهای صنایع دستی داشته‌ایم و کاری که نیاز به حضور میپانی ودوندگی بوده، بسیج هنرمندان دیده شده ولی زمینه های دیگر هنر مغفول مانده است.

7

سرهنگ رجبی عنوان کرد: خواسته ما این است که شأن هنرمندان در شهر حفظ شود و یک جایگاه مشخصی برای ارائه کارهای هنری هنرمندان فراهم شود و یک کارگاه ویژه تولید آثار هنری هنرمندان آماده سازی شود. از مسئولین میخواهیم تا در رویدادهای خود، برای اهداء هدایا به مخاطبان خود از آثار هنرمندان شهر و استان خودمان خریداری کنند و این محصولات هنری را در رویدادها استفاده کنند. تولید کارها به صورت عادلانه انجام شود و افراد خاصی تولید کارها رو به عهده نگیرند و سود سرشاری را هم ببرند و هنرمندی که محجوب است و در خانه فعالیت میکند از این بودجه و حمایت محروم بماند.

اگر پشتیبانی و حمایت خوبی صورت بگیرد، بسیج هنرمندان این امکان را دارد تا هنرمندان در همه رشته ها این امکان را داشته باشند تا ارائه کار انجام دهند و توانمندی آنها سنجیده و سطح آنان تعیین شود و به عدالت از ظرفیت این عزیزان استفاده گردد.

حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست عنوان کرد: ما اصرار داریم تا با هنرمندان ارتباط داشته باشیم و از ظرفیت این عزیزان خصوصاً پیشکسوتان استفاده کنیم و علت این اصرار به دلیل فرهنگ مراوده ای که در جمع هنرمندان رایج است را در شهر وسعت دهیم و آن فرهنگ این است که هنرمندان به اساتید خودشان احترام می‌گذارند و این موضوع نسخه شفابخش این شهر در حوزه رفع معضلات اجتماعی است.

وی گفت: برای ایجاد این فرهنگ نیاز به یک دبیرخانه داریم تا بتوانیم راحت تر از هر زمان دیگری مسئولین با هنرمندان در ارتباط باشند. از خانه هنرمندان مشهد میخواهیم تا این دبیرخانه مردمی را با استفاده از ظرفیت بزرگان هنر این شهر ایجاد نماییم.

حسن منصوریان افزود: از ظرفیت بسیج هنرمندان میخواهیم تا به عنوان مشاور ما در مدیریت شهری قرار بگیرند. سالن‌های قدیمی و ابنیه تاریخی که در اراضی پادگان ارتش به شهر اضافه شده است به فضای فرهنگی اختصاص داده شد که در اختیار هنرمندان و تشکل‌های هنری قرار خواهیم داد تا در آنجا به انجام فعالیت‌های خود بپردازند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: برخی از سخنان و درخواست‌هایی که در این نشست مطرح گردید، به صورت مصوبات مکتوب کرده‌ایم و نسبت به پیگیری و نتیجه‌گیری برای به نتیجه رساندن یکایک این مصوبات اقدام خواهیم نمود و نتیجه نهایی را به اطلاع شما خواهیم رساند.

ناصحی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع هنرمندان افزود: ما به عنوان مدیرانی که مقطعی از تاریخ این مرز و بوم اداره بخشی از این کشور در اختیار ماست، باید به شأن و جایگاه هنرمندان نگاه جامع و کاملی داشته باشیم. آنچه از طرف ما باید مد نظر قرار بگیرد، موضوع بسیج همه امکانات برای کاستن آلام های مشخص است و ما نباید هیچ امکان در اختیاری را حبس کنیم و اگر هر جریان فرهنگی و هنری در مشهد نیاز به استفاده از امکانات شهرداری دارد باید در اختیارش قرار دهیم و در صورتی که این اتفاق صورت نمی‌گیرد به ما گزارش دهید تا به عنوان ناظر از شهردار و مدیریت شهری پیگیری و مطالبه کنیم.

ناصحی در ادامه گفت: فرهنگسراهایی که در اختیار داریم به درستی از این ها استفاده نمیشود و ساعت های زیادی این ظرفیت ها خالی میمانند که نیاز است در اختیار هنرمندان این شهر قرار گیرد. و این موضوع را بارها به مسئولین مربوطه عنوان نموده‌ایم.

 

ارسالی: ویدا حنفی

روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.