مدیر سایت
به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان

پنجمین دوسالانه سراسری عکس نور 1401برگزار می شود

اولین رویداد ملی فراخوان عکس خانواده با شکوه ایرانی برگزار می شود.

پنجمین دوسالانه عکس نور 1401 به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان و مشارکت مجمع فعالان جمعیت خاتم­­الاوصیاء و دیگر نهادهای مسئول با هدف بازنمایی هنرمندانه از « خانواده با شکوه ایرانی» با محوریت «خانواده من» در سه بخش مردمی، حرفه­ای و آزاد در سال 1401 در سراسر کشور در حال برگزاری است. عکاسان در این دوسالانه اقدام به عکاسی از خانواده­های 5نفره به بالا به عنوان خانواده­ی با شکوه می­نمایند.

به گزارش خبرنگار سایت هنرمندان، پنجمین دوسالانه عکس نور1401 در حال برگزاری است؛ در این زمینه با دکتر کمال­الدین شاهرخ؛ دبیر جشنواره عکس نور 1401پیرامون جزئیات "اولین رویداد ملی فراخوان عکس خانواده با شکوه ایرانی" به گفتگو پرداختیم.

دبیر جشنواره عکس نور گفت: به یاری خدا پنجمین دوسالانه عکس نور 1401 به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان و مشارکت مجمع فعالان جمعیت خاتم­­الاوصیاء و دیگر نهادهای مسئول با هدف بازنمایی هنرمندانه از «خانواده با شکوه ایرانی» در تابستان امسال با یک سابقه 4 دوره­ای موفق در سال­های قبل در حال برگزاری است.

دکتر شاهرخ در ادامه افزود: با توجه به اینکه یکی از موضوعات جامعه امروز و یکی از دستورات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان هم مسئله جمعیت است؛ این دوره از جشنواره بعد از عبور دو ساله از بیماری کرونا به موضوع خانواده من اختصاص یافته و امیدواریم بازخورد خیلی خوبی دریافت کنیم.

دبیر اولین رویداد ملی عکس در ادامه در رابطه با اهم اهداف این جشنواره گفت: نهادینه کردن الگوی خانواده­های پرجمعیت به عنوان خانواده­ی شاد ایرانی، هم­اندیشی با خانواده­های پرجمعیت موفق برای ترویج فرزندآوری و فرزندپروری و احیای هویت خانواده­های چند فرزندی و نقش آن در جامعه است که دستاورد آن می­تواند به عنوان کتابی مرجع و سند ملی تصاویر خانواده­ی با شکوه ایرانی در محافل داخلی و مجامع بین­المللی انتشار یابد.

 دکتر شاهرخ در ادامه در رابطه با بخش­های این دوره از دوسالانه عکس نور توضیح داد: رویکرد عکاسانه به خانواده­ی با شکوه ایرانی رویکردی جامعه­شناسانه است به همین خاطر در 3 بخش این دوسالانه تعریف شده است؛ بخش اول؛ بخش ویژه برای عکاسانی است که به صورت پروژه محور سفارشی و غیررقابتی کار عکاسی را در حوزه­ی خانواده شاد و محورهای جشنواره در این بخش شرکت می­کنند و این غیررقابتی بودن یکی از کارهایی است که از طریق سازمان بسیج هنرمندان با 32 استان به عنوان دبیران انجمن عکس استانی به عنوان دبیران جشنواره دوسالانه ایفای نقش می­کنند. ما 32 دبیر استانی داریم که این دبیران استانی از 3 تا 4 عکاس دعوت می­کنند در این دوسالانه که پروژه­محور هست؛ فعالیت کنند. بخش دوم؛ بخش آزاد رقابتی است که تمام هنرمندان عکاس سراسر کشور می­توانند با ارسال آثار در قالب تک عکس و مجموعه عکس در این بخش شرکت کنند. بخش سوم؛ بخش مردمی و مورد توجه ما است که با عنوان پویش خانواده­ی من که برای تمام علاقه­مندان و تمامی خانواده­ها در نظر گرفته شده است. در بخش­های قبلی هم عکاسان آماتور و حرفه­ای می­توانند شرکت کنند، ولی در این بخش تمام مردم و علاقه­مندان مردمی با هر وسیله­ای براساس موضوعات اعلام شده می­­توانند عکس­هایشان را ارسال کنند.

دکتر شاهرخ در خصوص تقویم دوسالانه عکس نور گفت: این رویکرد ملی از اول مرداد شروع شده و آخرین مهلت ارسال آثار 20آبان 1401 می­باشد. ان شاء الله مراسم داوری و اعلام اسامی راه­یافتگان در هفته بسیج و مراسم اختتامیه اواخر آذرماه برگزار می­گردد.

دکتر شاهرخ در خصوص آثار راه پیدا کرده به نمایشگاه و نفرات برگزیده گفت: مجموعاً مبلغ 100میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است که این رقم در مقایسه با سایر رویدادهای جشنواره­ای که در حوزه­های مختلف برگزار می­شود؛ بی­نظیر است.

 دبیر جشنواره در انتها گفت: از همه­ی نهادهای فرهنگی مربوطه می­خواهیم برای هرچه شایسته­تر برگزار شدن این رویداد ملی حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند تا شاهد تولید آثار فاخری از عکاسان سراسر کشور باشیم و بتوانیم با این رویداد یک جریان­سازی فرهنگی و هنری در حوزه­ی جمعیت و خانواده­ی شاد ایرانی داشته باشیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.