kermanshah hon…
در ماه جاری صورت پذیرفت

گزارش عملکرد اقدامات هنری فرهنگی سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه

طی ماه جاری کانون های فرهنگی و هنری این سازمان به مناسبت های متعدد برنامه های متنوعی  را در دستور کار خود قرار داد، که بخشی از آن را مرور می‌کنیم. 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، طی ماه جاری کانون های فرهنگی و هنری این سازمان به مناسبت های متعدد برنامه های متنوعی  را در دستور کار خود قرار داد، که بخشی از آن را مرور می‌کنیم. 

براساس این گزارش، یکی از اقدامات برگزاری کلاس آموزش طراحی و نقاشی در سه مقطع کودکان، نوجوانان، بزرگسالان به همت استاد بشیر نظری رییس انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و مدرس دانشگاه است.

بشیر

این کارگاه آموزشی که از اردیبهشت ۱۳۹۸ دو روز در هفته در محل فرهنگسرای شهید سلیمانی کرمانشاه برگزار می‌شود، آموزش به صورت حضوری و برای کودکان به صورت پرورش خلاقیت و از ادبیات کودکان و اسطوره ها و مفاهیم خیروشر استفاده می‌شود.

در مقطع نوجوانان با آموزش آکادمیک و دانشگاهی و از طبیعت بی جان در طراحی بهره گرفته می‌شود و در مقطع بزرگسالان نقاشی چهره از جمله چهره بزرگان، مشاهیر، فرماندهان شهید و.. . آموزش داده می شود. 

در این کارگاهها کلاس آمادگی کنکور عملی نقاشی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود، که برای اولین بار در سطح استان برگزار می شود و قبل از آن برای یادگیری، هنرجویان برای آموزش به تهران مراجعت می کردند.

*برپایی نمایشگاه با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر 

به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان کنگاور نمایشگاهی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در جنب معبد آناهیتا برپا شد.

کاکار

در این نمایشگاه پوسترهایی با موضوع آثار مخرب مواد مخدر و توضیحاتی در خصوص آن در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

همچنین طی حاشیه این نمایشگاه تعدادی از بازدید کنندگان سوالات و ابهاماتی در زمینه چگونگی مواجهه با فردمعتاد و راههای پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان و جوانان مطرح کردند، که توسط خانم رحمتی کارشناس مشاوره و روانشناس  پاسخ داده شد.

*جلسه شعر وادب کلهر و انجمن ادبی کوثر(بانوان) به مناسبت هفته قوه قضاییه با همکاری کانون بسیج هنرمندان شهرستان اسلام آبادغرب در محل کانون غدیر برگزار شد.

کانون

گفتنی است، شاعران گرامی به سرودن اشعاری در خصوص شهدای گرانقدر پرداختند و همچنین در این جلسه آقای شرفی چندبیتی در موردمبارزه با موادمخدر سرودند.

*برگزاری کارگاه یکروزه ی نقاشی با موضوع آثار مخرب اعتیاد

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در تیر ماه جاری به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان کنگاور و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور، کارگاه یک روزه نقاشی در محل مجتمع فرهنگی یادگار امام(ره) برگزار شد.

ک

در این کارگاه که جمعی از هنرمندان رشته تجسمی حضور داشتند به ترسیم آثاری با موضوع آثار مخرب اعتیاد پرداختتد.

همچنین سرکلر خانم عظیمی هنرمند گرافیست اثری با همین موضوع خلق کرد.

*برگزاری نمایشگاه عکس به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی توسط سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه در مسجد جامع کرمانشاه. 

ب

در این نمایشگاه تعداد ۴۰ قطعه عکس از جنایات امریکا علیه بشریت و علیه جمهوری اسلامی در محوطه مسجد جامع کرمانشاه  به نمایش گذاشته شد و مورد بازدید مردم و نمازگزاران قرار گرفت. 

*برگزاری عصر شعر به مناسبت روز قلم و بزرگداشت اهالی قلم.

به مناسبت روز قلم و گرامیداشت  اهالی قلم، شاعران، نویسندگان عصر شعری با حضور جمع کثیری از شعرای مطرح کرمانشاه در سالن اجتماعات کتابخانه امیر کبیر به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، انجمن ادبی روزنه و بیستون ، اداره فرهنگ و ارشاداستان، برگزار شد.

ت

در ابتدای مراسم سرهنگ افشین آزادی مسئول بسیج هنرمندان استان ضمن تبریک این روز به همه ی اصحاب و اهالی قلم و شاعران و نویسندگان حاضر در جلسه، روز قلم را بهانه ای برای برای تجدید دیدار اهالی قلم دانسته و افزود در اهمیت و ارزش قلم همین بس که سوره ای از قران به نام قلم نازل شده است و آنچه که برای اصحاب قلم از اهمیت  ویژه ای برخوردار است این است که قلم بایستی در خدمت انسانیت و حل مشکلات بشریت بوده و جنبه معنوی و الهی و ملکوتی داشته باشد.

وی افزود پیامبر اسلام(ص) فرمودند که سه صدا است که پرده ها را کنار میزند تا به عرش الهی برسد. صدای قلم دانشمندان، صدای قدم مجاهدان در میدان جنگ و صدای چرخ نخ ریسی زنان پاکدامن. بر این اساس سه عنصر دانش، جهاد، و فرهنگ کار و تلاش عوامل پیشرفت و سربلندی یک جامعه می باشند.

گفتنی است، در این مراسم تعداد20 نفر از شاعران به سرودن اشعار پرداختند.

آ

*بازدید و سرکشی مسئول محترم سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه جناب سرهنگ آزادی از نمایشگاه (صنایع دستی نقاشی.خوشنویسی.عکاسی)توسط هنرمندان شهرستان ثلاث باباجانی صورت گرفت.

*کانون بسیج هنرمندان شهرستان جوانرود برگزار کرد

مراسم جنگ شادی با حضور هزاران نفر از مردم هنردوست جوانرود در پارک هلانیه این شهرستان برگزار شد.

ت

در این مراسم گروه نمایش کوردانه کانون بسیج هنرمندان شهرستان جوانرود به اجرای نمایش طنز با موضوع معضلات فضای مجازی و عفاف و حجاب پرداختند که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

کانون

*به مناسبت هفته عفاف وحجاب مراسمی با حضورتمامی ادارات شهرستان دالاهو درکانون امام خمینی(ره) برگزارشد کانون بسیج هنرمندان همچون دیگر ادارات در اجرای این برنامه همکاری داشت.

به مناست دهه ی امامت و ولایت 

افتتاح دو نمایشاه انفرادی خوشنویسی 

به مناسبت دهه ی امامت و ولایت دو نمایشگاه انفرادی خوشنویسی از آثار هنرمندان خطاط آقایان گداری و فرهادپور در محل مجتمع فرهنگی یادگار امام(ره) شهرستان کنگاور با حضور حجه الاسلام والمسلمین دکتر لروند امام جمعه شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مدیر کانون بسیج هنرمندان و جمعی از مسئولین و هنرمندان افتتاح شد.

کانون

این نمایشگاه که به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان کنگاور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان برگزار شده بود به مدت یک هفته دایر و پذیرای علاقمندان شد.

ل

نمایشگاه کتاب و مسابقه نقاشی به مناسبت هفته عفاف وحجاب به همت کانون هنرمندان شهرستان اسلام آبادغرب در مسجدصاحب الزمان برگزار شد و در این مراسم از برگزیدگان مسابقه تجلیل بعمل آمد.

*اهداء کتاب به کودکان به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم و دهه ی امامت و ولایت 

به مناسبت ایام دهه ی امامت و ولایت و عید غدیر خم کانون بسیج هنرمندان شهرستان کنگاور با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اقدام به اهداء کتاب به کودکان زیر ۱۲ سال کردند.

این برنامه که با هدف آشنایی کودکان با واقعه ی غدیر و جایگاه عید غدیر در میان اعیاد برگزار شد در محله های آسیب دیده به اجراء‌ درآمد.

از جمله قسمتهای این برنامه بازخوانی واقعه ی غدیر به زبان کودکانه، بازی و ایجاد نشاط در میان کودکان و اجرای سرود سلام فرمانده بود.

کانون

سرکار خانم نیک اندیش مدیر کانون بسیج هنرمندان کنگاور در این مراسم، اظهار داشت: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است، لذا ما بایستی بهترین هدایا را در این عید به همدیگر هدیه دهیم، بهترین و ماتدگارترین خاطرات بایستی در این روز بزرگ در ذهن کودکان نقش بپذیرد و راه آن احیاء این روز بزرگ است.

به مناسبت ایام دهه ی امامت و ولایت و عید غدیر خم کانون بسیج هنرمندان شهرستان قصرشیرین  با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد.

این برنامه که با هدف آشنایی کودکان با واقعه ی غدیر و جایگاه عید غدیر در میان اعیاد برگزار شد، در محله های آسیب دیده قصر جدید به اجراء‌ درآمد.

ت

از جمله قسمتهای این برنامه به بازخوانی واقعه ی غدیر به زبان کودکانه و مسابقه نقاشی در بین کودکان، که سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی کودکان نوجوان است می‌توان اشاره کرد.

عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است و لذا ما بایستی بهترین هدایا را در این عید به همدیگر هدیه دهیم، بهترین و ماندگارترین خاطرات بایستی در این روز بزرگ در ذهن کودکان نقش بپذیرد و راه آن احیاء این روز بزرگ است و در اجرای مراسم کلاس حصیر بافی و مشارکت در اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

*درحاشیه مراسم بازسازی واقعه غدیرخم سپاه ناحیه دالاهو مسابقه نقاشی دربین کودکان ونوجوانان وکارگاه خوشنویسی برگزارشد 

بسیج

گفتنی است، طی این مراسم از 20 نفر از شرکت کنندگان توسط فرمانده حوزه خواهران حضرت زینب سلام الله وکانون بسبج هنرمندان تقدیر شد.

*مراسم بازسازی واقعه غدیرخم درشهرک جهاد اسلام آبادغرب

کانون

 براساس این گزارش، درحاشیه این مراسم کارگاه خوشنویسی وسرود سلام فرمانده اجرا شد و نوشته های خوشنویسی استاد:آقای ویسمرادی توسط مدیرکانون هنرمندان بین  شرکت کنندگان مراسم پخش و توزیع شد و همچنین در این برنامه مَردم ولایتمدارو شهید پرور شهرستان اسلام آبادغرب میهمان سفره مولی متقیان حضرت امیرالمومنین  علی علیه السلام بودند.

برپایی ایستگاه نقاشی در حاشیه ی برنامه ی بازسازی واقعه ی غدیر 

همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم مراسم بازسازی واقعه ی غدیر در دهستان فش برگزار شد، در حاشیه ی این برنامه کانون بسیج هنرمندان شهرستان کنگاور  با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برپایی ایستگاه نقاشی کرد.

ک

پیش از آغاز این برنامه، بانو نیک اندیش مدیر کانون بسیج هنرمندان به بازگویی واقعه ی غدیر با زبان کودکانه برای نونهالان شرکت کننده در این برنامه  پرداخت.

در ادامه کودکان به ترسیم نقاشی با موضوع واقعه ی غدیر پرداختند و به شرکت کنتدگان هدایای فرهنگی (کتاب، فلش کارت) اهداء شد.

ب

*برگزاری ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان به مناسبت عید غدیرخم در سنقر به همت کانون‌ بسیج هنرمندان ناحیه سنقر و از جمله برنامه های جنبی نمایش بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم که به همین مناسبت بود و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ، کانون پرورش فکری، امور کتابخانه ها در دستور کار قرار گرفت.

مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد

مراسم بازسازی واقعه تاریخی و معنوی غدیر خم همزمان با عید سعید غدیر خم در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.

آئین بازسازی واقعه غدیر خم و خطبه خوانی غدیر به صورت نمادین توسط سپاه ناحیه سنقر و با همکاری هنرمندان و گروه های هنری بسیج در این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است، این مراسم با حضور ۴۰۰ هنرور به کارگردانی علی حشمتی مسئول کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه سنقر و طراحی صحنه، شهاب خنجری از هنرمندان تلویزیون و سینما به تهیه کنندگی معاونت اردویی و گردشگری سپاه شهرستان سنقروکلیایی بازسازی شد.

ت

* به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی روستای زرده و روزملی شهرستان مراسمی به همین مناسبت درکانون امام(ره) به همت سپاه و سایر ادارات برگزار شد، در این مراسم هنرمندان بسیجی دالاهو حضورفعال در اجرای موسیقی سنتی فضاسازی و... داشتند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.