مدیر سایت

اختتامیه جشنواره «عکس نور» پایان بهمن‌ماه برگزار خواهد شد/برنامه‌ریزی برای شرکت آحاد مردم در پویش «خانواده باشکوه ایرانی»

مسئول سازمان بسیج هنرمندان از برگزاری اختتامیه جشنواره «عکس نور» تا پایان بهمن‌ماه و راه‌اندازی پویش «خانواده باشکوه ایرانی» در آن خبر داد.جواد جمیری مسئول سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت بسیج هنرمندان، با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره «عکس نور» در شیراز، اظهارکرد: پنجمین دوره جشنواره عکس نور، به دنبال بروز خلاقیت‌ها و استعدادیابی از علاقه‌مندان به این حرفه و تولید و نشر آثار فاخر هنر عکاسی در میان جوانان و نوجوانان و آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه تبیین خانواده چندفرزندی، مهم‌ترین هدف این جشنواره است، افزود: این جشنواره در تلاش است تا با هدف تقویت گفتمان اجتماعی، به تبیین خانواده باشکوه ایرانی بپردازد.

جمیری ادامه داد: اهداف این جشنواره بر نهادینه‌کردن خانواده‌های پر جمعیت، احیای خانواده چندفرزندی و نقش آن‌ها در جامعه، جریان‌سازی جایگاه پدر و مادر در خانواده باشکوه ایرانی، حضور خانواده ایرانی در عرصه‌های اجتماعی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سه‌بخش برای این جشنواره دیده شده است، گفت: در این جشنواره، یک بخش ویژه و غیر رقابتی داریم که به عنوان پروژه و استان‌محور دنبال می‌شود. البته بخش آزاد با موضوع جشنواره هم داریم که رقابتی است و هنرمندان سراسر کشور در قالب تک‌عکس یا مجموعه‌ای از عکس در این جشنواره حضور می‌یابند و آثار خود را به رقابت می‌گذارند و در داوری این بخش شرکت می‌کنند.

جمیری افزود: بخش دیگر این جشنواره، مردمی است که همه آحاد مردم تحت عنوان «پویش خانواده من»، می‌توانند در آن شرکت کرده و تصاویر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گفت: اختتامیه این جشنواره روز‌های پایانی بهمن‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد. به همین مناسبت، نمایشگاهی از آثار برگزیده طراحی خواهد شد.

جمیری گفت: این جشنواره در همه کشور به نمایش گذاشته می‌شود و در معرض دید مردم قرار می‌گیرد. البته هشتگ «خانواده باشکوه ایرانی» در این جشنواره طراحی شده و آحاد جامعه از اقشار مختلف می‌توانند در این پویش شرکت کنند