honar-admin

جزییات اکران اینترنتی ۴ فیلم کوتاه/ هدف ارتباط با عموم مردم است

محمدرضا میقانی یکی از کارگردانانی که فیلم کوتاهش در قالب بسته «رکوئیم» به‌صورت اینترنتی اکران شده‌است، درباره تجربه عرضه برخط این آثار نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، محمدرضا میقانی کارگردان فیلم کوتاه «کلینر» که در حال حاضر به صورت اینترنتی در حال اکران است، بیان کرد: فیلم من در بسته‌ای از فیلم‌های کوتاه تحت عنوان «رکوئیم» قرار دارد که این بسته شامل چند فیلم دیگر از جمله «افرا شماره ۱۲» به کارگردانی نهال دشتی، «کلوچه‌های شکلاتی» به کارگردانی سمیرا نوروز ناصری و «پسری که ناپدید شد» به کارگردانی آیدا علی مددی هم هست که مدتی است اکران اینترنتی آن‌ها آغاز شده است.

این کارگردان جوان ادامه داد: هر چهار فیلم تقریباً مضمون مشترکی درباره جدایی، مرگ و نیستی دارند. ما با توجه به اینکه این چهار فیلم این مضامین مشترک دارند اسم پکیج را «رکوئیم» گذاشتیم. رکوئیم قطعه آوازی درباره موسیقی مردگان است و معروف‌ترین اثر موسیقایی که در این زمینه ساخته شده یکی از قطعات موتسارت به نام «رکوئیم» است. فیلم‌ها البته تفاوت‌هایی هم با هم دارند و در ژانرهای متفاوتی ساخته شده‌اند اما هر چهار فیلم تقریباً درام هستند و به همین دلیل در این پکیج کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما تصمیم داشتیم این پکیج را در «هنر و تجربه» به نمایش بگذاریم ولی به دلیل استمرار کرونا و مسئولیت اخلاقی که داشتیم خواستیم آنها را به صورت آنلاین اکران کنیم که مخاطبان بتوانند راحت‌تر فیلم‌ها را ببینند. ضمن اینکه اکران آنلاین به دلیل تعطیلی سینماها، برای ما امکان تازه‌ای بود و با آن شکل قبلی رو به رو نبودیم هرچند در شیوه اکران فیزیکی «هنر و تجربه» از اکران فیلم‌ها حمایت مالی و هزینه بخشی از تبلیغات را تقبل می‌کرد اما در اینجا خودمان همه کارها را پیش بردیم و این تجربه جدیدی برای ما بود چون کارها به صورت مستقل پیش رفت.

میقانی توضیح داد: در حال حاضر پلتفرم‌های اصلی که آثار را به‌صورت اینترنتی اکران می‌کنند، فیلم‌های کوتاه را به نمایش نمی‌گذارند در حالی که مخاطب عادی در آنجا به راحتی می‌تواند با فیلم‌های کوتاه آشنا شود. از همین رو ما با دو پلتفرم تخصصی کار کردیم. با توجه به اینکه عام مردم با این دو وی او دی آشنا نیستند، امکان جذب مخاطب برای ما سخت است. اگر پلتفرم‌های اصلی فیلم‌های ما را به نمایش می‌گذاشتند ما می‌توانستیم بازخورد واقعی مردم را دریافت کنیم ولی در این دو پلتفرم تخصصی بیشتر با بچه‌های فیلم کوتاه و علاقه‌مندان به این حوزه سر و کار داریم. از همین رو نمی‌شود به صورت دقیق سنجید که فیلم کوتاه با چه استقبالی مواجه شده است.

این کارگردان ادامه داد: ما گفتگویی با صاحبان یک پلتفرم عمومی هم داشتیم و دوست داشتیم برای آثار ما بلیت فروشی مستقل انجام شود ولی به ما گفتند ما برای فیلم کوتاه چنین قابلیتی را نمی‌بینیم از همین رو این فیلم‌ها می‌توانند به صورت عادی در پلتفرم ما قرار بگیرند و ما اجاره‌ای بابت آنها پرداخت کنیم اما همانطور که گفتم دوست داشتیم بلیت فروشی برای این آثار صورت بگیرد. به نظرم اگر صاحبان پلتفرم‌های اصلی نظر خود را تغییر بدهند اتفاق بهتری رخ می‌دهد ضمن اینکه اگر همزمان این آثار در چند پلتفرم به نمایش دربیایند می‌توانیم استقبال واقعی مردم را بسنجیم. ما دوست داشتیم فیلم‌های ما از دایره علاقه‌مندان این حوزه خارج شود و با عموم مردم ارتباط برقرار کند حتی حاضر بودیم بلیت آن با قیمت‌های پایین‌تری عرضه شود.

میقانی گفت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران آغاز شده و بچه‌های فیلم کوتاه پیگیر این رویداد هستند فکر کردیم ممکن است مخاطبان ما فرصت تماشای فیلم‌های ما را نداشته باشند از همین رو اکران این فیلم‌ها یک هفته دیگر تمدید شده است یعنی پیش از این نمایش فیلم‌ها تا ۵ بهمن ماه بود ولی حالا یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.